خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » یوگا برای مادران خانه دار
یوگا برای مادران خانه دار

یوگا برای مادران خانه دار

زندگی مادران خانه دار سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. مادرانی که هر روز صبح با عجله سر کار می روند آرزو می کنند بتوانند خانه بمانند تا فرزندان کوچک خود را در آغوش بگیرند، با آنها بازی کنند و تمام روز را با آنان سپری نمایند. گرچه مادران خانه دار قطعا از مزایایی برخوردارند، کار آنان هرگز تمامی ندارد. این مادران هر روز، تمام وقت خود را به برآورده کردن نیازهای فرزندانشان می گذرانند، باید تمیز کنند، بپزند، خرید کنند و سایر کارهای خانه را به انجام برسانند. بسیاری از این مادران از اینکه کمکی به درآمد خانواده نمی کنند احساس گناه می نمایند، یا احساس می کنند هیچ کار “معنادار” یا “مولدی” با زندگی خود نمی کنند. مادران خانه دار باید از خود مواظبت کنند تا بهترین مادرانی باشند که می توانند.
یوگا راه حل مطلوب است. یوگا به مادران خانه دار که تمام وقت در معرض خواسته های فرزندانشان هستند فرصتی می دهد تا در محیطی آرام استراحت کنند. در این مدت مادران می توانند از استرس روز رها شوند، به درون خود روند تا روح خود را دوباره انرژی بخشند و عضلات خود را بکِشند و تقویت کنند. یوگا به مادران این امکان را می دهد که انرژی منفی و خستگی را بیرون بریزند، بی آنکه آن را بر سر همسر و فرزندانشان خالی کنند.
جنبه های ذهنی یوگا نیز می توانند برای مادران خانه دار مفید باشند. مهم است مادران بدانند گرچه برای کاری که هر روز برای خانواده های خود انجام می دهند مزدی دریافت نمی کنند، کاری که انجام می دهند احتمالا یکی از ارزشمندترین کارهایی است که می توانستند انجام دهند. تمرکز به مادران این امکان را می دهد که ارزش خود را بازیابند و مطمئن باشند مشغول بهترین کاری هستند که می توانند برای فرزندان خود انجام دهند . راضی کردن بچه های نق نقو و جیغ جیغو با خواسته های دمادم در جای جای خانه معمولا مادر بودن را به یک کاری بدون حق شناسی و بیهوده بدل می کند. یوگا به مادران این فرصت را می دهد که به خاطر بیاورند چقدر فرزندان خود را دوست دارند، و چگونه آگاهانه تصمیم گرفتند در کنارشان بمانند. تمرکز باعث می شود مادران برای بوجود آوردن این زندگی شکرگزار باشند.
هر مادری به استراحت نیاز دارد. با تمرین منظم یوگا، مادران به بهترین شکل به خود استراحت و انرژی می دهند، کاری که هیچ کس دیگری نمی تواند برایشان انجام دهد. تمرین یوگا همچنین می تواند به صورت جمعی انجام شود و فرصتی برای ارتباط با دوستان یا یافتن دوستان جدید فراهم آورد. یوگا را می توان در هر ساعتی در منزل انجام داد. مادران به راحتی می توانند آن را در برنامه خود جای دهند، حتی اگر تنها خود را موظف به تمرین روزانه “سلام بر خورشید” کنند. یوگا حتی می تواند راه را برای شغلی جدید بگشاید. بسیاری از مادران خود مربی می شوند تا در عین ماندن در خانه در کنار فرزندان خود، برای خانواده درآمدی نیز کسب می کنند. بدین ترتیب هم از تمامی مزایای یوگا بهره مند می شوند و هم به دیگران کمک می رسانند.
Copyright 2012 – Aura Wellness Center – Publications Division
مترجم: طاهره کیائی
سایت موسسه علمی نوا

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*