خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » دلایل علاقه مند نبودن به کلاس یوگا
دلایل علاقه مند نبودن به کلاس یوگا

دلایل علاقه مند نبودن به کلاس یوگا

نویسنده: دکترپال جرارد

۲۴جولای ۲۰۱۱
اگر شما یوگا درمانگر هستید یا یوگا درس می دهید ، حتی نصور مخالفت کردن به مفهومی که مزایای بسیار در بر دارد برای شما مشکل خواهد بود. بیایید بیرون از بعد فکری خود، به شایع ترین اعتراضاتی که افراد در مورد یوگا دارند، نگاه کنیم. ما به عنوان معلم یوگا نمی توانیم همه را خوشحال کنیم ولی می توانیم سعی کنیم در کلاس احساس راحتی کنند.
این بار با من به کلاس یوگا بیا
تمامی دوستانش از او دعوت کردند تا درکلاس یوگا شرکت کند. او تبلیغات کلاس های یوگا را در همه جا از کالج گرفته تا مراکز خرید دیده بود ، ولی هنوز مایل به شرکت در کلاس ها نیست. شنیده است که تمرین مداوم یوگا درد کمر او را کاهش می دهد ، با تغذیه سالم سعی در حفظ سلامت خود دارد، اما در یک روش قدیمی گیر کرده است. همه ما افرادی را می شناسیم که فقط اگر یوگا را امتحان کنند، عاشق آن می شوند. در اینجا به پنج شکایت از شایع ترین شکایات مطرح شده می پردازیم و درپی آن پاسخ ها یی را که می تواند موجب تشویق آنها شود را بیان می کنیم.
• من به اندازه کافی برای یوگا انعطاف پذیر نیستم.
بیشتر تصاویری که در رسانه ها از آساناها نمایش داده شده، حاکی از سخت ترین تمرینات یوگاست ، مثل ایستادن روی سر ، خم شدن کامل روی زمین از پشت ، وضعیت نیلوفر و یا یوگی ای که سال هاست روی تشک میخ دار نشسته . در این مورد، باید توضیح داد که لازم نیست بدن انعطاف پذیری زیادی داشته باشد و هر کسی قادر است برای راحتی خود، تغییراتی در حرکات یوگا به وجود بیاورد. بالاخره، دیدن تصویر یک بازیکن حرفه ای بسکتبال در یک مجله ورزشی درحال آبشار زدن توپ ، نمی تواند برای شرکت در یک بازی دو نفره در پارکینگ خانه بازدارنده باشد. می تواند ؟!
• یوگا خسته کننده است
بسیاری از ما عاشق مشغولیت هستیم. ترسمان از این است که وقتمان بیهوده تلف شود. کسانی که به سکوت عادت ندارند، اگر یک ساعت بدون تحرک بنشینند و به سلامتی خود رسیدگی کنند ( مراقبت از خود)، وقتی با افکارشان تنها می شوند، اغلب برایشان خسته کننده تلقی می شود. در این مورد باید متذکر شوید که تمرینات تمرکزی، نقش بسزایی در افزایش بهره وری فکری دارند . پدیده به یاد آوری چیزی بعد از تمرکز بر روی آن ،نشانگر این امر است که اگر مغز لحظاتی در سکوت به استراحت بپردازد، می تواند ثمره فراوانی داشته باشد .
• اجبار بودن مانترا در کلاس های یوگا
مانترا قسمتی از تمرینات یوگا است، اما در برخی از کلاس ها فقط به گفتن “om- ام اکتفا می شود. بعضی از کلاس های یوگا، اصلاً از زبان سانسکریت استفاده نمی کنند. هیچ کس ملزم به تکرار کلمات و شعار گویی در تمرینات نیست . می توان به این موضوع مثل یک سرود ملی در آغاز بازی بیس بال نگاه کرد : این کار یک محرک احساسی برای شرکت کنندگان محسوب میشود.
• من نام وضعیت ها را نمی دانم.
این امر بسیار شبیه سفارش دادن غذا از منوی یک رستوران عجیب و غریب است. اسامی در ابتدا برای ما ناآشناست؛ گرچه ، هر نامی در سانسکریت دارای معادلی در زبان انگلیسی است و هیچ امتحانی نیز در پایان کلاس از شرکت کنندگان گرفته نمی شود. نگران نباشید فقط نظاره گر و همراه باشید.
• من هنگام انجام دادن این کار احساس حماقت می کنم .
انجام دادن فعالیتها برای اکثر بزرگسالان که تسلط و مهارت کافی در آن را ندارند، باعث این احساس می شود. در هر صورت، تمرین ذهنی یا مغزی با آگاهی، باعث بهبود سلامت شما می شود. دکتر رونالد تررل، مدیر برنامه سکته مغزی ابوت نورت وسترن در بخش مراقبت های ویژه مغزی، متذکر می شوند که جعل یا مصنوعی سازی مسیر های عصبی جدید، باعث سلامتی و نشاط بیشتر فرد می شود .
تمرینات مغزی یا ورزش فکری نتایج فوق العاده ای در تسریع محاسبات ، واکنش ها ، حل مسئله ، تفکر روشن و واضح تر ، حافظه بهتر و بهبود مهارت استدلال دارد. در مورد این حس حماقت، فرض کنید این حس احمقانه, همان سوزشی است که در اثر تمرین عضلاتی که از آنها استفاده چندانی نشده ، ایجاد می شود .
مترجم : آرزو فراحی

منبع : سایت موسسه یوگای علمی نوا

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

http://www.yogaacademy.ir/

۲ نظر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*