خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » چگونه یوگا به کودکان کمک می کند از عهده کارها برآیند
چگونه یوگا به کودکان کمک می کند از عهده کارها برآیند

چگونه یوگا به کودکان کمک می کند از عهده کارها برآیند

۲۷ آوریل ۲۰۱۱ ، Fay Martins
تمرین یوگا به کودکان کمک می کند با شیوه های بسیاری با دنیای پرسرعت امروز کنار بیایند . با وجودی که به نظر می رسد کودکان ، ذخیره انرژی پایان ناپذیری دارند ، آنها غالبا با بسیاری از چالش های مشابه ذهنی و جسمی بزرگسالان دست به گریبان هستند . از جمله این چالش ها ، استرس ، اضطراب ، افسردگی ، احساس درهم شکستگی ، مشکلات سلامتی و عزت نفس پایین هستند . تمرین یوگا به کودکان کمک می کند ، آرام بگیرند ، متمرکز شوند ، بدن شان را حس کنند و از نظر فیزیکی و عاطفی احساس لایق بودن ، نمایند .
یک جلسه آموزشی مخصوص یوگای کودکان ، کودکان را ترغیب می کند از لحاظ فیزیکی متناسب بمانند ، با همکلاسی هایشان در تعامل متقابل باشند ، عزت نفس شان را افزایش دهند ،عضلات شان را تقویت کنند ، انعطاف شان را بیشتر کنند ، مدیریت استرس بیاموزند و در زندگی روزمره حس صحیح مال اندیشی پیدا کنند . آموزش هنر پرانایاما یا تنفس یوگایی به کودکان ، یکی از مؤثرترین ابزارها یی است که از طریق تمرین یوگا نصیب یک کودک می شود . تنفس یوگایی به کاهش استرس ، اضطراب و افسردگی کمک می کند ، ظرفیت ریه را افزایش می دهد و حملات آسمی را بهبود می بخشد . پرانایاما همچنین ابزاری است که می تواند هرجا و هرزمان در دسترس باشد . از این رو ، در زمان آشفتگی هیجانی یا اضطراب به کودکان ، توانایی آرام کردن خودشان را می دهد .
تکنیک های تن آرامی که در کلاس های یوگا آموزش داده می شود ، ابزاری برای کنترل حالات هیجانی در اختیار کودکان قرار می دهد . این تکنیک ها به کودکان یاد می دهد چگونه ذهن را متمرکز کنند و قدرت تمرکزشان را افزایش دهند . این مهارت ، مستقیما به موفقیت های آکادمیک منجر خواهد شد . معمولا ، اگر کودکی در پروسه ی امتحان خیلی مضطرب باشد و تمرکز بر آزمون برایش دشوار باشد در آزمون یا امتحان پایان ترم نمره خوبی نخواهد گرفت . تکنیک های تنفسی و تمرکزی یوگا ، هر دو به کودکان کمک می کنند ، آرام بگیرند ، آرامش پیدا کنند و بر کاری که در دست دارند متمرکز باشند .
امروزه ، تمرکز و آرام تنی ،نسخه ی بسیاری از کودکان برای بیش فعالی ADHD) ) ،اضطراب و افسردگی است . تمرین منظم یوگا به کودکان کمک خواهد کرد تا استرس ، اضطراب ، بیش فعالی و افسردگی خودشان را به شیوه ای که در دراز مدت به تمرکز کمتری نیاز داشته باشند ، مدیریت کنند . البته ، همیشه با پزشک خانوادگی تان مشورت کنید ، به خصوص اگر احساس می کنید فرزند شما ممکن است آمادگی کاهش یا قطع مراقبه تجویزی یا طبیعی را داشته باشد . تمرین آسانای قوی به کودک کمک خواهد کرد ، هماهنگی ، قدرت ، انعطاف ، تعادل و حس صلاحیت جسمانی را افزایش دهد . تمرین های پرانایاما و تمرکزی نیز مکمل آسانا هستند و یک تمرین آسانای قوی را از طریق کمک به کودکان در ریلکس کردن ، آگاه بودن از بدن ، آرام گرفتن و تمرکز بر یک کار یا وظیفه در هر زمان ، تکمیل می کنند . یک مربی خوب یوگا ، همچنین ، از مفرح بودن کلاس اطمینان حاصل می کند ! این شیوه ی “مفرح” فعال ماندن فیزیکی و تعامل اجتماعی به کودک زمینه ی محکم ذهنی ، فیزیکی و سازگاری هیجانی می دهد که می تواند مادام العمر تداوم پیدا کند .

© Copyright 2011 – Aura Wellness Center – Publications Division
مترجم :لادن خضری
ویراستار: فروزنده شاملو

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*