خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » ۳-با تمرینات یوگا لگن خاصره را آزاد و رها کنید
۳-با تمرینات یوگا لگن خاصره را آزاد و رها کنید

۳-با تمرینات یوگا لگن خاصره را آزاد و رها کنید

هنگامی که نمی توانید ” لگن را تراز ” ، کنید ، چه راهکارهای دیگری می توان ارائه داد.

Amber Burke,18 May ,2015

از تاداسانا ( وضعیت کوه ) تا ویرشکسانا ( وضعیت درخت )

image
مقابل دیوار در وضعیتی که باسن از دیوار جدا و چند اینچ با دیوار فاصله دارد بایستید. پشت سر و ساکروم و استخوان دنبالچه را تا جایی که امکان دارد به دیوار فشار دهید . ( ستون فقرات سینه ای بالا یی و پایینی باید کنار دیوار باشد و هر اندازه از استخوان های کتف و اسکاپولا که مقدور است به دیوار بچسبد . ) آیا سنگینی پشت لگن در هر دو سمت بر روی دیوار یکسان است ؟ آیا استخوان های لگن شما به یک اندازه بالا هستند ؟
image
اکنون ، روی پای راست بایستید . زانوی چپ را خم کنید و پای چپ را روی درز شلوار و داخل ران پای راست ( بالا یا پایین زانو ) بگذارید . پای چپ را همچون پایی که به سمت جلو قدم بر می دارد در نظر بگیرید و سمت چپ کپل تان را مقابل دیوار با کج شدن به عقب سبک کنید ، در عین حال ، استخوان نشیمنگاه چپ را به سمت زانوی چپ حرکت دهید و باسن چپ را به سمت ناف بالا بکشید . پای راست را پای پشتی در نظر بگیرید و باسن راست را با کج کردن به جلوی همان طرف لگن در برابر دیوار سنگین کنید ، درعین حال ، بالای ران را به سمت دیوار ببرید و سمت راست استخوان پوبیس را به طرف زانوی راست بکشید . تورزی می گوید :”نگران رسیدن زانوی خم به دیوار نباشید .” در عوض ، اجازه دهید مفصل به طرف میانه ی اتاق برود تا باسن راست تان بتواند روی دیوار سنگینی کند .” وضعیت را در سمت دیگر انجام دهید .
از اوتکاسانا ( وضعیت صندلی ) کنار دیوار تا وضعیت صندلی معکوس
image
پاها را به اندازه ی چند طول پا از دیوار فاصله داده و به اندازه عرض لگن باز کنید ، باسن را به سمت دیوار فشار دهید و زانوها را به قصد موازی کردن ران ها با زمین خم کنید . با متمایل کردن ستون فقرات به جلو ، آیا می توانید هر دو سمت راست و چپ استخوان نشیمنگاه را یکسان به سمت عقب و مقابل دیوار ببرید ؟ برای اینکه به سمت راست بپیچید ، پشت دست چپ تان را بیرون زانوی راست قرار دهید و بازوی راست را بالا بکشید ( یا آرنج چپ تان را به سمت زانوی راست ببرید ، برای پیچش عمیق تر ، درعین پیچش ، کف دست ها به حالت دعا بهم چسبیده روی قلب ) . پای راست را همچون پایی که به جلو قدم می گذارد در نظر بگیرید . کج شدن به عقب طرف راست لگن ، باعث می شود باسن راست روی دیوار سبک تر باشد و سمت راست لگن به ناف نزدیک تر شود . پای چپ را همچون پای عقب در نظر بگیرید و طرف چپ لگن را محکم تر به دیوار فشار دهید . بار دیگر ، جهت ها را عوض کنید .

image
از ناواسانا ( وضعیت قایق ) و پاروزدن تا وضعیت قایق معکوس
image
تعادل خود را روی عقب استخوان نشیمنگاه نگه دارید . گوش ها در راستای شانه ها قرار گیرد ، ساق ها و کف پاها را موازی زمین بلند کنید ( یا پاها را مستحکم با زاویه ای مورب صاف کنید ، اگر می توانید هنگام انجام دادن این عمل کمر را بالا ببرید ) و وزن را از یک طرف باسن به طرف دیگر منتقل کنید ، یک طرف لگن را بلند کنید و بعد طرف دیگر را . سعی کنید ، این کار را بدون اینکه کسی متوجه شما شود ، انجام دهید ، گویی ، یک پارچ آب را روی سر تان نگه می دارید و نمی خواهید حتی یک قطره بریزد .
برای انجام دادن پیچ در ناوآسانا ، هر دو دست را سمت بیرون زانوی راست قرار دهید ( در این حالت ، انگشتان شصت پا می تواند پایین باشد یا ساق ها بالا آمده باشد ) . کف دست ها چسبیده. سپس ، چرخش قفسه سینه به راست را آغاز کنید و بازوی راست تان را به راست باز کنید و در امتداد ترقوه گسترش دهید . استخوان نشیمنگاه سمت چپ را روی زمین محکم کنید ، پای چپ تان را همچون پای عقب در نظر بگیرید و پای راست را چون پایی که به جلو گام برمی دارد ، تصور کنید . بنابراین ، طرف چپ لگن شما ، در حال کج شدن به جلو است ، استخوان پوبیس به سمت پایین به طرف زمین حرکت می کند . طرف راست لگن به عقب کج می شود ، استخوان نشیمنگاه راست به سمت زانوی راست حرکت می کند و استخوان جلویی لگن راست به سمت ناف حرکت می کند . همین کار را برای سمت مقابل انجام دهید .
مترجم:لادن خضری
ویراستار: فروزنده شاملو
http://yogainternational

از سری مقالات سایت یوگای علمی نوا

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

۲ نظر

  1. ممنون از مطالب مفیدتون

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*