خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » یوگا یک دانش است – قسمت اول
یوگا یک دانش است – قسمت اول

یوگا یک دانش است – قسمت اول

سخنرانی توسط سوامی ساتیاناندا ساراسواتی، در کالج پزشکی گاندی _ بهوپال ۱۹۷۹/۲/۲۸
در حال حاضر با برنامه های تحقیقاتی فراوانی در زمینه یوگا در هندوستان و نیز خارج از هندوستان در ارتباط هستیم.
دانش یوگا قرنها به اشتباه به عنوان یک مذهب شناخته می شد. امروزه انسانهای اندیشمند، کسانیکه دیدگاه باز دارند و قادر به درک رموز یوگا، با ذهنی روشن هستند،به این نتیجه رسیده اند که دانش یوگا یک راه حل شخصی، واضح و غیر قابل انکار برای برطرف کردن مشکلات بشری دارد. دانش یوگا دامنه وسیعی از مسائل بشری را پوشش می دهد. یوگا به برطرف شدن مشکلات و بیماریهای روزمره نیز کمک می نماید. دانش یوگا شامل یوگا آسانا و پرانایاما و مودراها و بانداهاست.
image
هاتا یوگا – علم تعادل فیزیولوژیکی و پاکسازی فیزیکی – به ما این آگاهی را می دهد که بیماریها با تمرین یوگا قابل بهبود هستند.
تحقیق جهانی در مورد یوگا

در بسیاری از کشورها تحقیقات علمی و پزشکی به سمت تمرینات یوگایی سوق پیدا کرده اند. در لهستان پروفسور جی. الکساندرویچ تی پاسک و پروفسور رومانوفسکی تحقیقی را در مورد تاثیر سیرش آسانا و سایر حرکات یوگا بر ارگانیسم بدن انجام داده اند. در آمریکا المر و آلیس گرین یک تحقیق فوق العاده در مورد طبیعت ذهن بر مغز انجام داده اند. در ژاپن دکتر هیروشی ماتو یاما تکنیکهایی برای بررسی عکس العمل سیستم عصبی و مغز ارائه داده است. در ایالت بیهار، تحت حمایت بیمارستان درمانی آموزشی پاتناو با کمک دولت هندوستان دکتر سیرینیواس یک تحقیق جامع را در مورد تاثیر یوگا آسانا بر بیماریهای وریدی به انجام رسانده است.

در دانشگاه بارسلونا پزشکان و نیز فیزیولوژیستها در حال تحقیق در مورد نتایج فوق العاده یوگانیدرا یا خواب آگاهی بر روی بدن انسان هستند. در همین حین تحقیق دیگری در مورد شناسایی آثار امواج صوتی بر روی مغز انجام می دهند.
علاوه بر این در فرانسه مطالعات زیادی بر روی کودکان انجام شده است و پارلمان آموزشی به ویژه در پاریس اخیرا گزارشی را منتشر کرده است که توسط محققان آموزشی در زمینه تغییرات کودکان بعد از یک سال تمرین یوگا ارائه شده است.

چند ماه قبل درآشرامی در اریسا، سمینار علمی در زمینه دیابت در ۴۰ روز برگزار کردیم. دوره توسط دکتر ان. سی . پاندا از بیمارستان آموزشی، درمانی بورلا، با همکاری یکی از دوستان پزشک او برگزار شد.
۲۵ بیمار دیابتی در سنین مختلف و از گروه های متفاوت در مورد سیستم یوگا آموزش دیدند که نتایج بسیار امیدوار کننده بود. علاوه بر این، مطالعات در انستیتوی علوم پزشکی هندوستان،انستیتوی یوگا در سانتا کروز تحت نظارت دکتر دیتی ادامه دارد. همچنین در انستیتوی یوگای لوناوالا توسط سوامی کوالی اناندا، کالج یوگا در تیروپاتی و همچنین در مادراس تحقیقات و مطالعات درحال انجام است.
ادامه مقاله را در قسمت بعد مطالعه بفرمایید.
منبع: ۱۹۷۹- jun- سایت بیهار – از سری مقالات سایت یوگای علمی نوا
مترجم:نگین جوادی

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

 

۴ نظر

  1. با عرض سلام بنده ۳۰ سال قبل در هندوستان دانشجو بودم . ضمن درسم دوره یوگا دیدم و بعد از ان تا این زمان حودم یوگا انجام میدهم . یوگا یعنی سلامتی . نشاط . ارمش درونی . شادی درونی . و بسیاری از فواید دیگر که اگر مخصر بگویم به معنی جوانی مندگار . امیوارم همیشه شاد سلامت باشید وموفق . در ضمن دوستدارم در مورد . بدانم اگر راهنایی بفرمایید متشکر میشوم .

    • آکادمی یوگا مازندران

      سلام و سپاس آقای غلامرضا گرامی. بسیار متشکریم از بازدید و نظرات شما. سلامت و پایدار باشید. ببخشید سوال شما واضح نیست در این نظر . خوشحال میشیم از نظرات و تجربیات شما استفاده کنیم اگر مقاله ای در حوزه یوگا دارید میتوانید برای ما ارسال کنید با ذکر منبع مشخص یا اگر برای خود شماست با نام شما در سایت بارگذاری میشود . مطالب را میتوانید به آدرس ایمیل m_darvish_m@yahoo.com ارسال کنید.

  2. بسیار عالی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*