خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » ۳-درمان اختلالات کارکرد سیستم ادراری با یوگا
۳-درمان اختلالات کارکرد سیستم ادراری با یوگا

۳-درمان اختلالات کارکرد سیستم ادراری با یوگا

سمت سوم

درمان یوگایی
هدف درمان عفونت دستگاه ادراری از طریق یوگا ، بازگرداندن انرژی کاهش یافته به سیستم تولید مثل و ادراری است .وقتی شرایط مساعد برای عفونت ها ازبین برود آنها هیچ پایگاهی درگذرگاههای سیستم ادراری نخواهند داشت .
سوریا ناماسکارا ( آسانای سلام بر خورشید ) مهمترین سازنده و بوجود آورنده پرانا است که باید هنگام طلوع خورشید انجام شود که قابلیت ساخت و ساز را ۱۲ مرتبه یا بیشتر افزایش میدهد.
آساناها: پاسچی موتان آساتا،هالاسانا،پاشینی مودرا،واجراسانا،شاشانکاسانا،مارجاری اسانا، بهوجانگاسانا،تریکون اسانا، آردها ماتسیندراسانا
پرانایاما ها: باستریکا پرانایاما برای افزایش ظرفیت به همراه حبس دم ، مولاباندها وجالانداهارا باندها توصیه میشود تا انرژی را ترمیم کند . نادی شودانا تا مرحله ۴ ، برای یک دوره شش ماهه انجام شود.
شاتکارما ها : تمرین روزانه نتی و کنجال و لاگو شانکاپراک شالانا در هفته سه بار انجام شود.
مودراها و باندا ها:مولاباندها و واجرولی مودرا هر روز ۲۵ بار ، هم در موارد عفونت دستگاه ادراری هم در مورد بزرگ شدن غده پروستات ، انجام شود.
image
رژیم : یک رژیم سبک ، بدون گوشت ،روغن و ادویه زیاد مواکدأ توصیه میشود .این روش از انرژی گوارشی محافظت میکند و آن را قادر میسازد تا دوباره جهت شفا و علاج هدایت شود . از پرخوری پرهیز شود. شام حدود غروب آفتاب صرف شود .چای و قهوه زیاد مضر هستند ، مصرف الکل و سیگار باید قطع شود . روزه گرفتن یک روز در هفته یا صرف نظر از خوردن شام هر چند روز یکبار، مقدار زیادی از انرژی مورد نیاز برای بیرون راندن عفونتهای سرسخت را ایجاد میکند . نوشیدن مقدارزیادی آب توصیه میشود ، اگر تمایل دارید میتوانید رژیم بدون پروتئین (تکنیک آمارولی) را شروع کنید .
image
استراحت : استراحت کافی مورد نیاز است . سبک زندگی بر اساس فعالیت های اجتماعی و زندگی شبانه دیر وقت موقتأ ،حداقل برای چند ماه ، باید کنار گذاشته شود . در صورت امکان ،ماندن در یک مکان آرامش بخش در این دوران توصیه میشود. بهتر است ریلکسیشن و یوگانیدرا هر بعد از ظهر انجام شود.
مترجم:سپیده اعظمی
ویراستار:فروزنده شاملو
منبع: سایت بیهار

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*