خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » آیا یوگا می تواند روش دائمی کاهش وزن باشد ؟
آیا یوگا می تواند روش دائمی کاهش وزن باشد ؟

آیا یوگا می تواند روش دائمی کاهش وزن باشد ؟

در پاسخ این سوال باید گفت این مساله هنوز یک مسئله ی بحث برانگیز و جدال انگیز است که پاسخ های متفاوتی دارد وهنوز نظر واحدی برای پاسخ به این سوال پیدا نشده چراکه در پاسخ به این سوال با نظرات مختلف روبرو هستیم . اما در حقیقت فعالیت های یوگا برای جسم و ذهن انسانها توامان تنظیم شده که از لحاظ ذهنی کاملا با متد و روش تحصیلی که فرد تمرین میکند مرتبط می باشد . در نهایت نظربه اینکه کدام نوع از یوگا تمرین می شود ، دکترهای هندی معتقد هستند که این تمرین ها به هیچ وجه قابل مقایسه با ورزشهای عادی یا تمرین های معمولی نیست .
یوگا
image
یوگا یک روش جامع تمرینی حرکتی است که فراتر از حرکات ساده ی جسمی است .
در این نوع یوگا شاگردان را برای گذراندن ترم های کوتاه مدت تشویق نمی کنند چرا که ترم های کوتاه مدت اهداف فشرده ایی دارند و اغلب آسیب زننده اند. افراد در ترم های فشرده و کوتاه مدت به خاطر فشار جسمانی بالا فقط به خودشان آسیب میزنند.
یک مثال یک فرد ۱۳۵ پوندی ( معادل با۶۶٫۵ کیلو گرم ) می بایست ۱۵۰ تا ۲۰۰ کالری در یک ساعت تمرین یوگا بسوزاند . در طول یک ساعت تمرین شنا یا اهسته دویدن کالری سوزانده شده نهایتا ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری است که این میزان حداقل دوبرابر میزان کالری تمرین شده در یوگاست . اگر چه با حفظ فرم بدن و ممارست در تمرین های فیزیکی دوره کاهش وزن سریع تر اتفاق می افتد.به خاطر همین خواسته های غیر معقول وغیر واقعی از کاهش وزن یوگای سریع (یوگای تند یوگایاتشین ،یوگایاتشین در اینجا به معنای چربی سوزی است ) به وجود آمد. این یوگای تند و آتشین به خاطر تقاضای زیاد کاهش وزن بوجود آمده است .
image
یوگا استحکام ، قدرت و خود انگیختگی برای جسم فرد فراهم می کند . تعادلی که در جسم فرد ایجاد می شود و به وی کمک می کند تا متوجه شود که جسم وی دشمنش نیست که مجبور باشد با او بجنگد بلکه چیزی است که فرد می بایست عزیز بدارد لذا مرحله اول در این اصول یوگایی دوست داشتن جسم است لذا آموزش درست فرد امری مهم و ضروری است و یادگیری اینکه چگونه با استرس های روزمره روبرو شود که تمام این اصول با رژیم صحیح همراه است پس مدیریت استرس به همراه رژیم غذایی درست اصلی ترین پکیج برای دست یابی به کاهش وزن موفق بدون مشکل است اگرچه بسیار مهم است به خاطر بسپارید که یک هدف بلند مدت و متعادل و همینطور چهار چوب زمانی واقع گرایانه منجر به نتیجه مطلوب خواهد شد . صد البته که یک فرد می تواند تاثیرات مثبت تناسب اندام و دستیابی وزن ایده آل را به راحتی تشخیص دهد .
image
بدیهی است که میزان کالری مصرف شده با افزایش فعالیت بیشتر میشود. تبدیل کردن حرکات به یک برنامه ی روزمره مثل اشتانگا (ashtanga)در یوگای قدرتی می تواند به سوزاندن کالری بیشتر کمک کند . همچنان تاکید می شود که اعتدال و میانه روی کلید و عامل اصلی در تمرین های یوگایی است . باید این مطلب تا الان جا افتاده باشد که یوگا به تنهایی قطعا فواید چربی سوزی نخواهد داشت به این منظو باید رژیم غذایی ،صلح درونی و مدیریت استرس در کنار یوگا باشد.
درمسیریوگا قرار گرفتن به ارتقاء سلامت و سبک زندگی سالم کمک می کند که خود شامل سطح کنترل شده ایی از فعالیت های جسمانی است . اگر چه یوگا به تنهایی منجر به تناسب اندام فرد نخواهد شد بلکه راه دستیابی به آرامش و تعادل و سبک زندگی سالم را میسر می کند که در نهایت به دستیابی وزن ایده آل برای فرد منجر خواهد شد .
آیا یوگا یک روش کاهش وزن است ؟ با توجه به سبک زندگی یوگایی و تاثیرات وتغییرات بلند مدت پاسخ به این سوال بله است .

ترجمه دوم سارا روح افزا
ویراستار:فروزنده شاملو
منبع: Aura Wellness Center

از سری مقالات سایت موسسه یوگای علمی نوا

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

۴ نظر

  1. کلن سایت خوبی دارین

  2. با سلام بسیار مفید واثربخش بود..سپاسگذارم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*