راز عادت

راز عادت

وین دایر: « این اندیشه را چراغ راه تان قرار دهید که عادت های نامطلوب را اندک اندک و با ترفندهای مختلف از قلمرو زندگی تان بیرون برانید و به جای آن اندیشه های ناب و خالص بنشانید. »

 

انسان ها بدون داشتن هیچ گونه عادتی چشم به دنیا می گشایند و عادت ها به مرور زمان و بر اثر تکرار جزء شخصیت آن ها می شوند. اگر می خواهید کاری برای شما به صورت عادت درآید آن را حدود ۳۰ روز تکرار کنید. مثل بیدار شدن از خواب در ساعتی معین، ورزش صبح گاهی و …

 

ما و عادت های مان با هم رابطه ای مستقیم و متقابل داریم. زیرا ما عادت های مان را می سازیم و عادت های مان نیز شخصیت و زندگی ما را می سازند.

 

بخش بزرگی از موفقیت های ما در زندگی و کار وابسته به عادت هایی است که به مرور زمان آن ها را به دست می آوریم. مثل عادت به برنامه ریزی، عادت به مطالعه، عادت به فکر کردن.

 

برایان تریسی در کتاب عادت های میلیون دلاری خود، راز عادت را نخستین رازی که باید برای بهره برداری از همه توانمندی های بالقوه خود رعایت کنیم، نام می برد.

 

شما می توانید عادت های خوب و مثبتی را که موفقیت و سعادت را برای تان به دست می آورد و توانایی ها و استعدادهای شما را بارور می سازد، به کمک تمرین و تکرار در خودتان ایجاد کنید. همین طور عادت های بد و منفی خود را کنار بگذارید و از وجودتان بیرون بریزید. مثل عادت به پرخوری و تنبلی.

 

برای این که عادت های بدتان را ترک کنید باید اعتقاد داشته باشید که با ترک این عادت ها به وضعیت و موقعیت بسیار بهتری در زندگی تان می رسید و از مضرات آن عادت ها در امان می مانید.. مثل عادت به سیگار کشیدن که سلامت را به خطر می اندازد.

 

اگر عادت های خوب را در خود شکل دهید، قطعا می توانید به ثروت کلانی نیز دست یابید. مثلا از جمله عادت هایی که می تواند شما را به سمت ثروتمندی هدایت کند، عادت به پس انداز کردن و عادت به موقع سر کار رفتن است.

 

عادت کنید که هر ماه قسمتی از درآمدتان را پس انداز کنید و یا برای سرمایه گذاری در کاری کنار گذاشته، از آن برای خرج و مخارج زندگی استفاده نکنید. این گونه عادت هاست که شما را به ثروتمندی نزدیک می کند.

 

حرکت به سوی موفقیت و سعادت را نیز برای خود به صورت عادت درآورید. عادت خوب فکر کردن قبل از هر اقدامی را در خود پرورش دهید و عادت کنید که عاقلانه تصمیم بگیرید.

منبع: رازهایی برای کسب موفقیت و ثروت، نشر پشوتن

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*