خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » سلامت دندان ها در ماه رمضان
سلامت دندان ها در ماه رمضان

سلامت دندان ها در ماه رمضان

با مصرف زیاد وعده سحری دندان هایتان را مستعد پوسیدگی و خرابی می کنید پس اگر دندان های سالمی می خواهید بهتر است رعایت کنید

دکتر «حمیدرضا پوراسلامی» با اعلام این خبر گفت: عمده ترین مشکل مردم در رابطه با دهان و دندان ها، پوسیدگی دندان هاست که این پوسیدگی تحت تأثیر رژیم غذایی و نوع مواد غذایی مصرفی است به این معنی افرادی که در طول سال رژیم غذایی سرشار از مواد شیرین و کربوهیدرات مصرف می کنند و کمتر مسواک می زنند دچار پوسیدگی دندان ها می شوند.

وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان به علت کاهش وعده های غذایی و مصرف نکردن غذا در طول روز، ترشح بزاق کم و دهان خشک می شود، بنابراین اگر باقی مانده های غذایی به ویژه باقی مانده ی مواد غذایی حاوی کربوهیدرات مانند برنج، نان، بیسکویت، کیک و زولبیا و بامیه بین دندان ها یا اطراف آنها باقی بماند، سبب پوسیدگی بیشتر دندان ها می شود.

این دندان پزشک در مورد اقدامات موثر برای جلوگیری از پوسیدگی دندان گفت: در جهت حفظ سلامت دندان ها، باید پس از صرف سحری و پیش از اذان حداقل به مدت ۲ دقیقه دندان ها را با خمیردندان حاوی فلوراید مسواک کرد.

وی با بیان این که پس از مسواک نیز به مدت یک دقیقه باید از نخ دندان استفاده کرد، تصریح کرد: هم چنین در طول روز تا زمان افطار نیز حداقل یک بار دندان ها با مسواک و بدون خمیردندان تمیز شوند که علاوه بر تمیزی دندان ها باعث برطرف کردن و یا حداقل کاهش بوی نامطبوع دهان ناشی از عدم ترشح بزاق و خشک بودن دهان می شود.

وی خاطرنشان کرد: می توانند حداقل در طول روز ۲ یا ۳ بار آب در درون دهان گردانده و بیرون ریخته شود که این کار سبب تمیزکردن نسبی دهان از باقی مانده مواد غذایی می شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: طبق حکم مراجع، مسواک کردن دندان ها با خمیر دندان در حالت روزه اشکال ندارد، مشروط بر این که روزه دار از فرو دادن آب دهان پرهیز کند.

(ایسنا)

مقالات پزشکی و بهداشتی – hidoctor.ir

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*