خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » کاهش وزن با توجه به گروه خونی
کاهش وزن با توجه به گروه خونی

کاهش وزن با توجه به گروه خونی

از آنجا که سیستم بدن این افراد متفاوت از هم عمل می کند، برای کاهش وزن لازم است از اصول متفاوتی پیروی کنند.

گروه خونی A
این افراد درونگرا، مسئول، با دقت و حساس به جزئیات هستند. بدن آنها بیشتر از هر چیز به میوه ها و سبزیجات واکنش مثبت نشان می دهد و این، بهترین خوراکی برای آنهاست.
بهترین رژیم برای آنها استفاده از ماهی است. آنها می توانند برای کاهش وزن هفته ای دو بار از ماهی استفاده کنند. ماهی هم به صورت پخته در فر و هم کبابی برای کاهش وزن مفید است. آنها می توانند سبزیجات را به غیر از بادمجان، قارچ و کلم همراه با ماهی مصرف کنند. هفته ای دو بار خوردن غذای گیاهی هم می تواند برای کاهش وزن آنها مفید باشد. فرآورده های سویا هم برای آنها عالی است. پیتزای سویا، ماکارونی با سویا و غذاهای اینچنینی می تواند به خوبی به کاهش وزن آنها کمک کند. این افراد بهتر است روغن نباتی را جایگزین روغن های حیوانی مثل کره کنند.

گروه خونی B
افراد دارای گروه خونی B مستقل و خودکفا، هنرمند و دوستدار دانش هستند. بهترین غذا برای آنها لبنیات است. آنها بهتر است لبنیات و گوشت قرمز را در برنامه غذایی خود بیشتر کنند.

این افراد بهتر است گوشت مرغ را کمتر از هر چیز دیگری در برنامه غذایی خود بگنجانند. بهترین جایگزین برای کاهش وزن این افراد ماهی و گوشت قرمز است. بدن این افراد با سبزیجاتی مثل هویج، کلم بروکسل، گل کلم، انواع فلفل، چغندر و بادمجانسازگاری خوبی دارد. آنها می توانند به راحتی پیتزای گیاهی بخورند. چون پنیر پیتزا برای آنها خوب است. یکسری پنیر گیاهی برای پخت غذا برای آنها مفید است. برای مثال توفو در خورش، پنیر کبابی و پنیرهای دیگر. آنها می توانند سالاد را به همراه ماست صرف کنند و با این برنامه شاهد کاهش وزن و سلامت و شادابی بیشتر خود باشند.

گروه خونی O
مهمترین ویژگی شخصیتی این افراد این است که فعال، خلاق، بلند پرواز و خوش فکر هستند. آنها اولین گروه خون در بین اجداد انسان ها بوده اند و بدن آنها با مصرف گوشت قرمز سازگاری زیادی دارد.

خوراکی هایی مثل بروکلی و اسفناج و سبزیجاتی که رنگ آنها سبز تیره است، برای این گروه عالی است. برای داشتن یک رژیم کاهش وزن بهترین راه کم کردن غلات و افزودن پروتئین است. کباب گوشت قرمز به همراه سبزیجات بخارپز بهترین رژیم برای آنهاست. البته باید توجه کنند وضعیت سلامت آنها به گونه ای نباشد که محدودیت مصرف گوشت قرمز داشته باشد. توجه به بیماری هایی مثل نقرس، فشارخون و بیماری های قلبی مقدم بر توجه به گروه خونی است. به علاوه آنها می توانند پیاز قرمز، انواع فلفل، کلم قمری، کدو تنبل، جعفری، تره فرنگی، زیتون، کلم پیچ و جگر را هم در برنامه غذایی خود بگنجانید.

گروه خونی AB
آنها خودرای و مستقل، علاقمند به مطالعه و ورزش و کم حرف هستند. آنها دارای کامل ترین گروه خونی بین افراد بشر هستند. بدن آنها بیشتر از هر چیز با گوشت سفید هماهنگ می شود.

حبوبات و غلات برای این گروه عالی است. یک رژیم متعادل که در آن انواع حبوبات، غلات، سبزیجات سبز و گوشت مرغ و ماکیان و لبنیات باشد، بهترین رژیم برای کاهش وزن آنهاست. به جز میگو که بهتر است با احتیاط مصرف کنند، استراتژی کاهش وزن این افراد بهتر است کم خوردن باشد تا غذای خاص خوردن. انواع ماست، پاستا، میوه هایی مثل آناناس، پنیرها و پروتئین های گیاهی می تواند به سلامت این افراد کمک کند. در واقع آنها بهتر است یک برنامه کامل که تمام گروه های غذایی را شامل می شود انتخاب کنند و با توجه به کاهش مقدار غذای مصرفی به کاهش وزن اقدام کنند.

منبع : http://namnak.com/

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*